Disse ting bør være en del af din virksomheds strategi i år

Det er ikke en god idé at blive ved med at have den samme strategi hele tiden – også hvis det har virket, indtil nu. Ændrer man ikke måden, hvorpå man laver forretninger eller får sin virksomhed til at vokse, så kan man hurtigt blive overhalet af andre. I dette lille skriv kommer vi ind over, hvilke elementer der bør være en del af din virksomheds strategi i år. Mange af dem er meget simple at implementere.

Hjemmeside

Selvom vi er i 2021, så er det desværre ikke alle virksomheder, der har en hjemmeside – eller i hvert fald ikke en pæn en. Det burde være en selvfølge, fordi rigtig mange potentielle kunder søger på virksomheden, før de foretager deres første køb. Dette gælder både fysiske butikker og selvfølgelig også online butikker. Heldigvis behøver det ikke at være svært at lave en flot hjemmeside, fordi man kan blot benytte en såkaldt pagebuilder til at få det gjort nemt og elegant.

Søgemaskineoptimering

Dette punkt kræver selvfølgelig, at man har en hjemmeside. Heldigvis har de fleste virksomheder allerede en form for hjemmeside. Er hjemmesiden ikke god, så bør man starte med at gøre den flot og indholdsrig, før man går videre med søgemaskineoptimering. Søgemaskineoptimering eller SEO går ud på, at man prøver at få sin hjemmeside højere op i søgeresultaterne.

Ovenstående kan man opnå ved både at optimere indhold og det tekniske på ens egen hjemmeside og ved at få andre sider til at linke til ens egen. Typisk er det at bygge links (også kaldet linkbuilding) en meget svær ting for mange, fordi de simpelthen ikke aner, hvor disse links skal komme fra. Heldigvis findes der en god oversigt over linkbuilding muligheder i Danmark. Klik her for at se den.

Sociale Medier

Sociale medier har eksisteret i mange år, men der er stadigvæk noget at hente, hvis man ikke allerede benytter dem. Har din virksomhed derfor ikke sociale profiler, så kunne det være en god idé at oprette disse og starte med at lave indhold i dag. Mediet kommer selvfølgelig an på, hvilken type virksomhed du har.